05 лютого, 2015

Книга-ювіляр


Панас Мирний (Афанасій Якович Рудченко, 1849 – 1920)відомий як видатний український письменник, класик українського реалізму, майстер психологічної прози. Але не було в історії української літератури автора скромнішого й вимогливішого до себе, ніж Панас Мирний. В своєму щоденнику він писав: “Хочеться мені слави запобігти в письменстві? Ні, не хочу тієї слави, їй-богу, не хочу. Вся моя слава – Україна, якби я їй добра хоч на мачину зробив, то б 
мені й була слава, я більшої не хочу”.

Роман «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Панаса Мирного - один з найвизначніших творів української реалістичної літератури 19 століття. 
В цьому році ця книга відзначає своє 140-річчя. 


На абонементі нашої бібліотеки було оформлено книжкову виставку «Щоб лихий не попутав»
Назва роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» промовисто вказує на глибокий соціальний зміст і ідейну спрямованість твору: воли (алегоричний образ селянства) не ревли б, якби ясла були повні. Саме так її пояснював Панас Мирний у 1894 році в поетичній посвяті Л. О. Іоніну: 
Ох, правда, не ревуть воли, 
Як перед ними ясла повні.

Робота над кигою тривала близько чотирьох років — з 1872 до 1875 року. На батьківщині письменника роман з'явився лише 1903 року під назвою «Пропаща сила». Це був перший великий соціально-психологічний роман-епопея в українській літературі, в якому художньо відтворена майже столітня історія українського села. 



Читачі з цікавістю розглядають літературу з представленої виставки.



Немає коментарів:

Дописати коментар