10 січня, 2024

Він був винен у тому, що був вільний


9 січня у  Будинку кіно відбувся вечір 
з нагоди 100-річного ювілею 
генія - Сергія Параджанова


  Творчий вечір розпочався з показу художнього фільму 
"Тіні забутих предків".

   Для гостей заходу були показані  рідкісні документальні кадри, зняті за життя Сергія Параджанова, інтерв’ю з Майстром та спогади про нього тих, хто  з ним працював. Показ унікальних матеріалів підготували режисери Роман Балаян та Дмитро Томашпольский.
Згадували про дружбу та співпрацю : 
кінокритик, дослідник та історик кіно Сергій Тримбач

Народна артистка України, 
член Національної Спілки кінематографістів України,
зірка фільму "Тіні забутих предків" -  Лариса  Кадочникова та інші.

Виступ  театрально-музичного українського гурту "Schmalgauzen", 
що був створений в межах Університету театру, кіно і телебачення 
імені Карпенка-Карого.

   Сергій Параджанов прожив недовге, важке, але дуже яскраве творче життя, сповнене боротьбою за право творити вільно і чесно. У 1990 році отримав звання народного артиста УРСР (посмертно), а у 1991 році - Державну премію України ім. Т. Шевченка (посмертно).
  Національна комісія з реабілітації за поданням Українського інституту національної пам'яті  20 грудня 2023 року реабілітувала українського кінорежисера вірменського походження Сергія Параджанова. Про це повідомив очільник УІНП Антон Дробович.

Цитати Параджанова:
💢
"Україна - це моя батьківщина, це моя друга батьківщина. Там я створив свій перший шедевр "Тіні забутих предків", там я став генієм, там у мене народився син. Україна мені подарувала все, і Україна мене погубила",  говорив художник і режисер про Україну.
💢
"Я помщуся світу любов’ю"
    💢
    "Я божевільний старий, який малює квіти"
    💢
    "Моя вина, ймовірно, в тому, що народився. Потім побачив хмари, красиву матір, гори, собор, сяйво веселки, і все - з балкона дитинства"
    💢
    "Мною все життя рухає заздрість. Я заздрив красивим - і став привабливим, заздрив розумним - і став непередбачуваним"
    💢
    "Київ вже не раз був на екрані - історичний, пейзажний, архітектурний, індустріальний, зруйнований війною. Але майже ніхто не вдивлявся в душу Києва, не помічав його печалі і бажання, не помічав його людяності"
    💢
    "Час великодушний і справедливий - він очищає пам’ять, знімає наклепи та образи з засуджених, воскрешає забутих, судить неправедних"
    💢
    "Я мало знімав. У моїх шафах 23 нереалізованих сценарії. Мені важко. Але це нічого. Ми заберемо з собою в нашу смерть частинку себе, і це трансформується в таємницю" 
💢
    "Веселіться в повну міру, як це робив я. Є що згадати. Інакше було б шкода і себе, і життя! І що життя, якщо немає принципу і капризу?!"




Немає коментарів:

Дописати коментар