02 жовтня, 2015

Олена Пчілка - засновниця першої публічної бібліотеки в Україні


В Інтернет-центрі ЦРБ ім. М.О. Некрасова 28 вересня до Всеукраїнського дня бібліотек відбулася історична віртуальна мандрівка «Олена Пчілка – засновниця першої публічної бібліотеки в Україні».



Бібліотекар ЦРБ ім. М.О. Некрасова Тетяна Серебреннікова привітала колег з професійним святом і розповіла про Ольгу Петрівну Косач (Олену Пчілку) як організатора першої української публічної бібліотеки у Луцьку. Присутні на заході переглянути матеріали проекту «Вишивка етнографічна: «Украинский народный орнамент: вышивки, ткани, писанки» О.П. Косачева, Киев, 1876», зокрема репринтне видання альбому 2010 року.

Про бібліотечну діяльність Олени Пчілки "луцького періоду" дізнаємось з її "Автобіографії": "У Луцькому ми жили дві зими...Вийшло так, що я вступила в Луцьке Драматичне Т-во і мені довелось закласти в Луцькому камінчик української культури. Коли зібралось трохи грошей з двох спектаклів, де я була головною учасницею, я запропонувала - і це було охоче прийнято -щоб для клюбної бібліотеки виписано було самих но українських книжок, бо до тієї пори таких книжок у клюбній бібліотеці не було. Повинна я сказати, що члени клюбу не робили перешкод при заснованні українського відділу в бібліотеці, а навпаки, сприяли тому. Так було не тільки в "Общественном Собрании". "Офицерское Собрание" драгунського полку само просило мене, щоб і для їхньої бібліотеки виписати теж українських книжок на їхні кошти, і я те зробила".




Проект триває, і відкритий для всіх охочих в інтернет-просторі на форумі веб-спільноти «Спілкування за вишиванням», в соцмережах і в реальному часі в бібліотеках Голосіївського району.